Γ' - Δ' ΤΑΞΗ
Στο προηγούμενο επαναληπτικό μάθημα είχαμε θυμηθεί πως να μετατρέπουμε έναν δεκαδικό αριθμό σε ένα δεκαδικό κλάσμα. Σε περίπτωση που δυσκολεύτηκες στις ασκήσεις ή είδες ότι είχες πολλά λάθη όταν τις έλεγξες, παρακολούθησε αυτό το εξαιρετικό βίντεο που δείχνει βήμα-βήμα τη διαδικασία μετατροπής ενός δεκαδικούς αριθμού σε ένα δεκαδικό κλάσμα.
Στο προηγούμενο επαναληπτικό μάθημα είχαμε θυμηθεί πως να μετατρέπουμε έναν δεκαδικό αριθμό σε ένα δεκαδικό κλάσμα. Σε περίπτωση που δυσκολεύτηκες στις ασκήσεις ή είδες ότι είχες πολλά λάθη όταν τις έλεγξες, παρακολούθησε αυτό το εξαιρετικό βίντεο που δείχνει βήμα-βήμα τη διαδικασία μετατροπής ενός δεκαδικούς αριθμού σε ένα δεκαδικό κλάσμα.
ΠΡΟΣΘΕΣΗ ΚΑΙ ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΔΕΚΑΔΙΚΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ
Ας θυμηθούμε τώρα πώς προσθέτουμε και πώς αφαιρούμε δεκαδικούς αριθμούς.
Είναι απλό: Προσέχουμε να βάζουμε τους αριθμούς με τέτοιον τρόπο, ούτως ώστε η υποδιαστολή του ενός αριθμού να είναι κάτω από την υποδιαστολή του άλλου
(Μη ξεχνάμε όμως στην αφαίρεση να βάλουμε από πάνω τον μεγαλύτερο αριθμό, έτσι;)
Τι γίνεται όμως αν ένας αριθμός είναι ακέραιος, δεν έχει δηλαδή υποδιαστολή και θέλουμε να τον προσθέσουμε ή να τον αφαιρέσουμε με έναν δεκαδικό;
Σε αυτή την περίπτωση, στον ακέραιο αριθμό βάζουμε μια υποδιαστολή και συμπληρώνουμε τα δεκαδικά ψηφία με μηδενικά (που ούτως η άλλως στο τέλος ενός δεκαδικού δεν έχουν αξία):
π.χ. 2 - 1,25
Πώς να τους τοποθετήσω άραγε;;; Ο αριθμός 2 δεν έχει υποδιαστολή!
Βήμα 1ο: Βάζω μια υποδιαστολή στο 2,
Βήμα 2ο: Κοιτάζω πόσα δεκαδικά ψηφία έχει ο άλλος αριθμός:
1,25 → 2 δεκαδικά ψηφία
Βήμα 3ο: Βάζω τόσα μηδενικά και στον ακέραιό μου:
2, → 2, 00
Βήμα 4ο: Τους τοποθετώ όπως πρέπει και κάνω την αφαίρεση.
Δες και το βίντεο για καλύτερη κατανόηση:
Εξάσκηση:
1. Στο τετράδιό σου να κάνεις κάθετα τις παρακάτω πράξεις:
5, 13 + 2,12
6, 2 - 2, 4
7, 12 - 4, 2
12 + 6,35
9,28 - 5
8 + 6,23
3,07 + 7, 8
2. Τώρα σύγκρινε τους παρακάτω δεκαδικούς βάζοντας τα σύμβολα >, <, =. Χρησιμοποίησε τον πίνακα που έχουμε φτιάξει στο τετράδιο αν δυσκολεύεσαι:
7,12 ..... 7,21
6, 00 ...... 6
10,1 ...... 10,01
8,6 ....... 8,51
9,19 ....... 9,09
6,09 ......... 6,1
10 ........10,00
Β' Τάξη
ΜΟΙΡΑΖΩ ΔΙΚΑΙΑ- ΔΙΑΙΡΕΣΗ
Αφού μάθαμε καλά την προπαίδεια και κάναμε και επανάληψη, πάμε να θυμηθούμε τι είχαμε πει για τη διαίρεση;
πηγή: https://e-didaskalia.blogspot.com/2012/12/blog-post_11.html |
Μάθε τη διαίρεση με το σοφό καγκουρό!
Εξάσκηση:
Τώρα κάνε εξάσκηση στη διαίρεση ως αντίστροφη πράξη του πολλαπλασιασμού, όπως στο παράδειγμα:
72 : 8 = 9, γιατί 9 x 8 = 72
35 : 7 =
42 : 6 =
27 : 3 =
36 : 9 =
56 : 8 =
12 : 4 =
24 : 6 =
64 : 8 =
56 : 7 =
48 : 6 =
100 : 10 =
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου